Villkor och föreskrifter

Villkor och föreskrifter

Din första transaktion och beställning av vara/tjänst är en verifikation på att du godkänner mina villkor och föreskrifter.

Ansvarsfriskrivning: Jag Isabelle Petersson: Änglamedium, Vägledning & Healing arbetar helt utifrån patientsäkerhetslagens föreskrifter. De varor och tjänster som jag erbjuder ska ses som förebyggande behandling snarare än botande. Jag tar ej emot kunder under 18 år.

Jag har full rätt att tacka nej till beställningar. Jag har full rätt att avvisa kunder som är under påverkan av alkohol och droger under sessioner eller kurstillfällen.

Jag har tystnadsplikt.

Leverans: Leverans sker avtalat datum efter att jag har verifierat ditt köp och avtalat tid om leverans via meddelande. Avtalet om leverans gäller inte vid sjukdom, under storhelger, helgdagar, mellandagar samt semester. Vid sjukdom återkopplar jag till dig om en ny tid efter att jag återigen är frisk. Avtalet om leverans gäller för alla tjänster förutom kurser och intentionsbrickor då dessa enbart sätts igång under vissa datum. Dessa datum är beskrivna under respektive tjänst.

Policy för ångerrätt: Du har full ångerrätt fram till dess att varan är levererad, efter detta återbetalas inga pengar. Ett ångrat köp ska meddelas snarast via meddelande innan varan levererats till kund.

Policy för reklamation: Varor och tjänster på denna sida kan ej reklameras eller refunderas. Efter genomförd transaktion och mottagen tjänst/vara kan köpet ej reklameras eller refunderas.

Jag tar inget ansvar för kunders/brukares fysiska eller psykiska hälsa under utbildning eller sessioner.

Upphovsrätt till material som delas i kurser ägs av Isabelle Petersson Änglamedium, Vägledning & Healing. Materialet får ej delas utanför gruppen.

VId överenskommen delbetalning för kurser måste de månatliga delbetalningarna erhållas och hela beloppet för kursen vara mig tillhanda vid var överenskommet delbetalningstillfälle för fortsatt tillgång till kursens innehåll och lärplattform. Missad delbetalning vid överenskommen delbetalning tillkommer 250kr i förseningsavgift.

Vid sjukdom eller annan anledning har du rätt att avbryta kursen och ta upp kursen igen under nästa kursperiod. Dock kvarstår delbetalningen månadsvis fram till dess att hela kursavgiften är betald. Detta erbjudande gäller fram till dess att kursen ej längre erbjuds som tjänst.

Kursavgift återbetalas ej.

Du som deltagare kan välja att betala hela kursavgiften på en gång.

Allmänna bestämmelser GDPR

1.Personuppgiftsansvarig, i enlighet med GDPR (hädanefter kallad "Förordning") är Isabelle Petersson MVH, organisationsnummer 19850813-4668, (hädanefter kallad "Personuppgiftsansvarig");

2. Kontaktuppgifterna för Personuppgiftsansvarig är Isabelle Petersson, tel: 0721774454.

3. Personuppgifter är varje upplysning som avser en identifierad eller identifierbar fysisk person.END_P}

Källan till personuppgifter

1. Personuppgiftsansvarig behandlar personuppgifter som erhållits med samtycke från kunden och samlas genom kontraktet för att köpa och uppfylla den elektroniska order som skapats i webbshopen[…].;

2. Personuppgiftsansvarig behandlar endast identifierings- och kontaktuppgifter för Kunden som är nödvändiga för att kontraktet ska kunna fullföljas;

3. Personuppgiftsansvarig behandlar personuppgifter för frakt och redovisning och för nödvändig kommunikation mellan de avtalsslutande parterna under den tid som krävs enligt lag. Personuppgifter kommer inte att offentliggöras och kommer inte att överföras till andra länder.

Syftet med databehandling

Personuppgiftsansvarig behandlar personuppgifter hos kunden för följande ändamål:

1. Registrering på hemsidan [….] i enlighet med kapitel 4, avsnitt 2 i GDPR;

2. För uppfyllande av den elektroniska beställning som skapats av kunden (namn, adress, e-post, telefonnummer);

3. Att följa lagar och förordningar som härrör från kontraktsförhållandet mellan Kund och Personuppgiftsansvarig;

4. Personuppgifter är nödvändiga för att kontrakt ska kunna upphandlas. Kontrakt kan inte ingås utan personuppgifter.

Varaktigheten för lagring av personuppgifter

1. Personuppgiftsansvarig lagrar personuppgifter under den period som är nödvändig för att uppfylla de rättigheter och skyldigheter som följer av avtalsförhållandet mellan Personuppgiftsansvarig och Kunden och under 3 år efter avtalets ingående;

2. Personuppgiftsansvarig måste radera alla personuppgifter efter utgången av den period som krävs för lagring av personuppgifter.

Mottagare och personuppgiftsansvarig av personuppgifter

Tredje part som behandlar personuppgifter hos Kunden är underleverantörer av Personuppgiftsansvarig. Tjänsterna hos dessa underleverantörer är oumbärliga för att kontraktet ska kunna genomföras, för att köpa och bearbeta den elektroniska ordern mellan Personuppgiftsansvarig och Kund.

Underleverantörerna av Personuppgiftsansvarig är:

  • Webnode AG (e-shop system);
  • Fraktbolag;
  • Google Analytics (webbplatsanalys);

Slutbestämmelser

1. Genom att placera en elektronisk order på webbplatsen bekräftar Kunden att den blivit informerad om alla villkoren för köp av varor och tjänster och accepterar dem i sin helhet;

2. accepterar Kunden dessa regler genom att kryssa i kryssrutan i order inköpsformulär;

3. Ansvarig för sidan kan när som helst uppdatera dessa regler. Ny, uppdaterad version måste publiceras på denna hemsida.